aartenelise.reismee.nl

Dag 1: Daar zijn we dan..

Na een lange zit in het vliegtuig (welke overigens geen goed heeft gedaan voor m'n maag door de turbulentie) zijn we dan eindelijk in Thailand en wel in Bangkok. Het vliegveld waarop wel landen is behoorlijk groot en mooi. Als eerste gaan we op weg naar de douane om vervolgens onze tassen te halen. Vervolgens lopen we richting de uitgang om op zoek te gaan naar een taxi die ons naar het hotel kan brengen. Alvorens dit te doen, dient aart eerst nog even toe te geven aan zijn verslaving (roken) J. Vervolgens regelen we een taxi die ons naar het hotel zal brengen (waarbij we uiteraard te veel hebben betaald J). De wegen zijn behoorlijk druk!! Over een ritje die qua afstand niet zo heel ver is, doen we zeker een uur. We gaf het ons de gelegenheid om wat indrukken op te doen. Mijn eerste was, dat ik never en te nimmer met ons lieve autootje hiertussen wil rijden. Het verkeer is namelijk echt een chaos. Iedereen doet waar hij of zij zin in heeft, als er al verkeersregels zijn, worden die zeker niet nageleefd, ook niet door de politie. Verder zien we grote verschillen tussen arm en rijk. Mooie huizen/villa's tegenover sloppenwijken.

In het hotel checken we in en gaan naar onze kamer om onszelf om te kleden en op te frissen. We besluiten om nog naar buiten te gaan naar de markt die (volgens de taxichauffeur) dagelijks gehouden wordt in de straten rondom/nabij ons hotel. Er wordt voornamelijk voedsel verkocht, er hangt dan ook een behoorlijke etenslucht. Toeristen hebben we er eigenlijk niet gezien. Waarschijnlijk kopen locals hier hun avondeten. We hebben niet echt veel trek (en ik zeker niet na wat ik daar allemaal zag) en gaan naar een mini supermarkt en kopen daar water en een broodje. Ook koopt aart sigaretten voor een betere prijs dan in Nederland (nog geen €2,00).

We waren zo moe dat wel eigenlijk al vrij vroeg in slaap zijn gevallen. Om het moment dat ik dit typ is het net 5 uur in de ochtend. Ik ben vannacht tig keer wakker geworden, boekje gelezen etc L. Heb daarom net maar besloten om er al maar uit te gaan. Aart ligt nog lekker op één oor en die is ook niet wakker geweest (ik ben jaloers).

Vandaag gaan we na het ontbijt met de tuktuk naar het koninklijk paleis. Begin van de avond hopen we op de trein te stappen naar Chiang Mai, spannend !!!

We hopen zsm ook foto's te plaatsen.

@ iedereen: Bedankt voor de waarschuwing, we hadden er hier nog niets van gehoord. We gaan vandaag weg uit Bangkok, dus dat scheelt. De plaatsen die jij noemt janny gaan we niet heen gelukkig.