aartenelise.reismee.nl

Dag 15/16: Koh Samui/Krabi

Hier een berichtje van ons vanuit Krabi. Wat was het gisteren een lange reis en wat waren we moe. We hebben er meer dan 10 uur over gedaan om hier te komen. Om 8 uur 's-morgens zijn we opgepikt door een busje dat ons naar een bus bracht, vervolgens met de bus naar de veerpond, toen weer in de bus naar Surattani en van daaruit met een transfer naar een of andere bureautje dat tours regelt. Toen met een transfer naar Krabi stadt en van daaruit een transfer naar het strand en dan als allerlaatste nog met een longtailboot naar onze bestemming (Tonsai bay), hier arriveerde we om 6 uur/half 7. Gisteren zijn we dan ook lekker om 8 uur al gaan slapen.

Na heerlijk te hebben geslapen, hebben we vanochtend eerst lekker gegeten, Tot groot plezier van mij (elise) kwamen we ook hier weer aapjes tegen. Ze waren zo brutaal dat ze van de berg naar beneden kwamen en probeerde bananen van de buffettafel te stelen (waarbij 1 aap succes had). We hadden 3 banaantjes meegenomen van het ontbijt en die aan de aapjes gevoerd, waarbij ze gewoon aan je gaan hangen

Wink
. Dit echt zo veel leuker is dan aapjes kijken in een dierentuin, een hele leuke ervaring.

De omgeving hier is weer zo anders dan waar we vandaag kwamen. Ons hotel ligt in een baai omringt door kalksteenrotsten. Het is hier echt onwijs mooi!!!!! Na het eten hebben we een kajak gehuurd en zijn we 3 uur zoet geweest met varen rond de rotsen, een stukje klimmen en lekker zwemmen.

We gaan nu lekker even chillen op het strand en hopen maandag naar Koh Phi Phi te gaan!

xxxxx

Ellen

Hee meis, leuk om weer wat van jullie te lezen! Het ziet er allemaal weer super uit. Die aapjes zijn inderdaad schattig zeg, zijn ze niet gevaarlijk? In Z-A moest je echt niet bij de apen in de buurt komen.. Geniet van het mooie weer, hier begint de winter! Ze zeggen dat we volgende week kunnen schaatsen, ben benieuwd. Van mij mag de lente eigenlijk wel komen! Xxx

jopie notenboom

O wat leuk die aapjes schattig en in het wild is het altijd leuker dan in de dieren tuin dat geloof ik zeker en wat reizen jullie veel af erg veel te zien zeker ook onder weg.
En wat een lef om daar te gaan kajakken geweldig ben blij dat ik die dingen allemaal niet weet voor dat jullie dat gaan doen zou maar zorgen maken of er wat gebeurt, maar jullie genieten heerlijk en dat is belangrijk en je doet erg veel nieuwe ingrukken op straks moeten jullie nog vankantie nemen thuis om uit te rusten hahaha.. ben weer benieuwd naar de volgende verhalen en straks als jullie thuis zij naar de foto,s veel liefs pa en ma xxxx

Jos en Amanda

Jullie moeten gaan duiken daar joh. Thailand staat op plaats 8 met beste duikplekken v/d wereld!

De Phi Phi eilanden en omgeving zijn een zeer populaire duikbestemming. Het zicht is vaak wel 30 m en er is een enorme verscheidenheid aan koralen. Tot de hoogtepunten behoren barracuda's, morenen, rifhaaien, luipaardhaaien, manta's, schildpadden en met een beetje geluk kom je ook de walvishaai nog tegen !