aartenelise.reismee.nl

Dag 22: Koh Phi Phi

Halowa vanaf het heerlijk zonnige Phi Phi.

We hebben het hier heerlijk naar ons zin. Gisteren zijn we in Tonsai geweest met de bedoeling wat souveniers te kopen, maar we zijn teruggekomen met allebij een nieuw snorkelset!! We hadden er wel 1, maar dat was een goedkope waar elke keerwater in de bril bij kwam. We hebben nu allbij een set gekocht bij een duikwinkel (met flippers). Aart een zwart set en ik babyroze :):) Ik was verliefd toen ik het zag!!!!!

's-Middags hebben we ze gelijk in gebruik genomen en hebben prachtige vissengezien. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om mogelijk nogmeer vissen te zien, dus om half 8 spartelden we al in het water. We hebben veel meer en grotere vissen gezien zoals o.a. aal, papegaaivissen, kreeft en nemo

Tongue out
en nog vele meer!!

Momenteel liggen we lekker op het strand (nou ik even niet) te relaxen. Ik ga zougouw terug naar mn hangmatje op het strand, heerlijk!!!!!

Eergisteren toen we naar ons huisje gingen ontdekte we dat we een logee hadden. Hij was zwart met geel, één meter ongeveer lang. We hebben m snaky genoemd haha. Hij is nadat wij m hadden ontdekt snel in een gaatje weggekropen, die wij ver volgens met iets hebben gedicht (daardoor slaap je toch iets gemakkelijker).

Morgen gaan we naar Koh Phi Phi Ley. Eerst naar Maya bay (bekend vanwege de opnames hier voor de film The Beach met Leonardo DiCaprio). Hier schijnt het waanzinnig snorkelen te zijn met soms haai en schildpadden. Hierna gaan we naar Monkey Beach met (de naam zegt het al) allemaal wilde apen op het strand. Dat wordt alles van top tot teen aan mezelf vastketenen want ze stelen alles watze kunnenhahahaha.

Het is wel apart hoor in Nederland is het zo koud en hier heerlijk warm. Het verschil is op sommige dagen gewoon meer dan 40 graden, echt ongelooflijk brrrrrrr. Misschien moeten we het huis maar verkopen en hier gaan wonen hahahah

Tot snel!!!

Ellen

Woww lies wat klinkt dat weer heerlijk! Vooral dat snorkelen daar lijkt me geweldig! Wel beter dat jullie allebei een goed snorkelset hebben gekocht. Volgens mij ben je intussen al een kenner op het gebied van vissen :-)
Doet me wel denken aan het great barrier reef in Aussie, dat was ook zo mooi. Lekker in het warme water poedelen en intussen genieten van de natuur.
Heb trouwens echt het idee dat je al eeeuwen weg bent! Voor jullie gevoel zal de tijd wel voorbij vliegen, al heb je dan achteraf ook het gevoel dat je heel lang bent weggeweest..
Zoals je weet is het hier intussen ook ijskoud dus het zal straks wel een hele grote omslag zijn!
Ben je ook al lekker bruin geworden?
XX

ma van der eik

Hallo lieverds, wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben! de onderwaterwereld zal best mooi wezen
een belevenis op zichzelf, ja elies echt wat voor jou babyrose (Past bij je intrieur!!) gelijk dat jullie goeie spullen hebben aangeschaft! we zijn wel jaloers op jullie hoor heerlijk die zon, zee, hangmatje dat is vakantie alleen die snakey vind ik wat minder!!! gril!!
ja ja jullie krijgen geen genoeg van al die aapjes straks worden jullie nog tarzan en jane (oe oe ) zie aart al slingeren van de ene naar de andere boom!
ja jullie kunnen altijd nog jullie huis verkopen en daar in een boomhut gaan wonen!!!
Nee hoor laten we dat maar niet doen geniet nog maar lekker van jullie laatste week en dan lekker weer terug komen in nu de snowworld ,match love mam and dad

ester van zanten

ha vakantiegangers
fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
de onderzeewereld is ookmooi he?
lijkt me echt indrukwekkend.
maar goed dat je die slang optijd zag,
anders zat tie misschien onderof in je bed,brrrrrrrrrrr.
nou, geniet nog van jullie laatste dagen,ook van het
heerlijke warme weer, want hier is het bar koud en wit.
toi toi xx

Robert & Jantiene

Hoi Aart en Elise!

Fijn dat jullie zo naar je zin hebben!
En wat een super mooie foto's hebben jullie gemaakt we krijgen gelijk kriebels.
Maya Bay hebben echt prachtig witte strand en uitzicht volgens mij zag ik op The Beach film en dat jullie morgen naar toe gaan wow!!
Geniet nog van de laatste paar dagen en ook van het snorkelen he.
Hier overal een wit laagje sneeuw en 's-morgens kan wel -10 graden zijn brrr.. Dus geniet er ook even van warme weer!
Sem wordt misschien een duimelotje! Schattig he!

Liefs Robert, Jantiene en Sem

Jos en Amanda

Joehoee leven jullie nog? toch niet opgegeten door snaky hè. Hoe waren de excursies? en wat zijn jullie de laatste dagjes aan het doen.. lekker aan het relaxen? Het zit er al bijna weer op. Een hele goede reis en vlucht alvast.
En hou je winterjas maar bij de hand want het is hier bibbers zo kkkkkoud!!

xxxx