aartenelise.reismee.nl

Dag 9: Koh Samui

Na een dag met veel reizen zijn we vanmiddag aangekomen op Koh Samui. Vanochtend zijn we om kwart over 5 opgehaald bij onze hostel en naar he vliegveld gebracht. Vervolgens hebben we een vlucht naar Bangkok en vervolgens naar Surat tani gemaakt. Vandaar een uur met de bus naar de ferry en toen nog een uur met de ferry naar Koh Samui. Daar hebben we de taxi genomen naar ons resort.

Het is een super leuk resort, waarin je jezelf in de jungel waant. We hebben wat boodschapjes gedaan en een duik in het zwembad genomen, heerlijk.

Koh Samui is werkelijk prachtig mooi!! Zodra we wat foto's hebben gemaakt zullen we die plaatsen.

Nu gaan we lekker relaxen en optijd slapen, we zijn zo erg moe...... Morgen ook nog lekker even bijkomen en genieten van het weer en dan maandag kijken wat we voor excursies willen doen.

xxxx ons

Dag 8: Chiang Mai

Vandaag zo'n indrukwekkende dag gehad. We zijn bij The Tiger Kingdom geweest en daar echt met tijgers op de foto geweest. Je moest vooraf bepalen bij welke je wou (leeftijdscategorie). Wij hebben gekozen voor de grootste en de kleinste. Het was echt super gaaf om zo dicht bij deze aparte dieren in de buurt te kunnen zijn en ze aan te kunnen raken, echt een once-in-a-lifetime ervaring. Om nooit meer te vergeten!!! De foto's spreken voor zich

Laughing

Hierna hebben we onze was weggebracht om lekker te laten wassen voordat we morgen weggaan

Wink
. Vervolgens hebben we nog even wat gegeten en lekker op een terrasje gezeten. We zijn nu weer in onze kamer, even lekker relaxen en alles klaarmaken om morgenochtend vroeg te vertrekken. Ons volgende bericht zal zijn vanuit Koh Samui!

Op naar het strand..........

Dag 7: Chiang Mai

Vandaag heerlijk gerelaxed. Eerst lekker uitgeslapen en toen naar een kantoortje om vervoer te regelen naar onze volgende verlbijfplaats. Allereerst was het de bedoeling om direkt naar Phuket te vliegen, maar dit blijkt ineens ontzettend duur te wezen. We vliegennu a.s. zaterdag(met een tussenlandig op Bangkok) naar Koh Samui. We gaan de route dus andersom doen dan gepland, maar dat geeft niet

Laughing
. De bedoeling is dat we er een week gaan blijven, we zullen zien hoe het loopt. Vanmiddag hebben we lekker op een terrasje gezeten (mensen kijken haha).

Voor morgen hebben we een excursie geboekt naar de TIger Kingdom, hiervoor heb ik lang bij Aart moeten zeuren want hij wou eigenlijk helemaal niet

Wink
. Morgen gaan we dus met tijger(s)tjes kroelen joehoe!!!!!!! Jullie zullen de foto's wel zien. Morgenavond nog even naar de markt en dan vroeg naar bed toe want we moeten zaterdag om 07.00 uur al vliegen.

Iedereen bedankt voor de reacties!! Hoop dat alles goed gaat daar in Nederland.

Dag 5/6: Chiang Mai

Daar zijn we alweer!!! Eerder dan verwacht. Gisteren werden we om half 10 opgehaald en zijn we naar een lokale markt gegaan om eten in te kopen voor tijdens de trekking. Vervolgens zijn we doorgereden naar een dorpje waar we eten hebben gekregen. Toen begon de trekking. We waren met 9 personen in totaal, een hele leuke groep mensen. Onderweg werd er vanalles uitgelegd over de bomen etc. In het begin viel het wel mee, maar na het eerste half uurtje ging het alleen nog maar bergopwaards pfffft. Kben ook niks gewend, ik weet het

Laughing
. Nou toen kwamen we eindelijk bij basecamp. We kregen weer lekker wat te eten en vervolgens werd er een kampvuur gemaakt. Dit was wel lekker want snachts koelt het hier onwijs af. en toen kwam het slapen, nou hadden we gelukkig een geweldig hahaha huhum. Ik zal zo nog wiat foto's plaatsen. We hebben het nog vaak gehad over jouw opmerking Aman, over dat eer een hotel stond haha. We wisten dat het primitief zou zijn, maar het was echt erg!!! Je slaap met zn allen in een open bamboe huisje op een matje en je krijgt wat denkens, nou dit was echt nog steeds onwijs koud, de kou kwam ook gewoon middels de onderkant naar boven. Daarnaast sliepen we bij een waterval, nou door alleen dat al te horen maakt het het slapen niet echt makkelijker. We hebben dan ook eigenlijk zowat niet geslapen vannacht.

De groep bestond uit 2 groepen die vandaag uit elkaar zouden gaan. De ene groep had namelijk maar 1 nacht geboekt en wij en 2 andere nederlanders hadden de excursie van 2 nachten geboekt. Iedereen haf het vannochtend al helemaal gehad door het niet kunnen slapen. De ene groep zou 2 uurteruglopen, in een dorpje wat eten en dan een olifantentocht doen, en wij zouden 3 uur naar een dorpje moeten lopen, onszelf de hele middag en avond daar moeten vermaken om vervolgens weer op dezelfde manier te moeten slapen. Dag 3 zou hetzelfde zijn als dag 2 van de andere groep. Wij alle 4 zagen dit totaal niet meer zitten en hebben dan ook aangegeven dat we met de andere groep mee terug wilden. Dit hebben we dus ook gedaan. Eerst 2 uur gelopen, in een dorp wat gegeten en vervolgens olifantrijden (was vreselijk eng hier hahaha).

Nu zitten we weer heerlijk in onze guesthouse met een lekker bedje, geen vreselijke kou en geen lawaai van een waterval

Wink
. Net als maandagavond zijn we ook vanavond naar de nightmarket gegaan. Het is echt onwijs leuk hier, zeker voor iemand die van shoppen houdt. Ik heb inmiddels al 3 horloges en een tas gescoord!!!! Ook hebben we maandag en vanavond een massage genomen, heerlijk!! Hiervoor betaalde we 2 euro p.p. Gaat echt nergens over zo goedkoop. Vanavond heb ik zo gelachen. We ginden naar dezelfde massagesalon als maandag enliepen naar boven om allebij op zo'n matrasje te gaan liggen. Komen er 2 vrouwtjes naar boven 1 met een normaal postuur en 1 van zekerboven de 120 kg. Ik was zo aan het hopen dat ze naar Aart ging en ja hoor hahahaha. Het is het met een thaise massage namelijk zo dat ze op je gaan staan enzo, ik heb tijdens heel die massage dan ook echt reuze lol (leedvermaakt) gehad!!

Voor morgen hebben we niets gepland en gaan even lekker relaxen en bekijken wat we de komende dagen gaan doen...

Dag 4: Chiang Mai

Wat hebben we vandaag een leuke dag gehad! We werden om half 9 opgehaald voor een excursue naar 5 hill tribes (bergstammen) waaronder de Karen, De Lisu, de Big ears en de Longnecks. Daarnaast hebben we tussendoor ook nog een tempel/grot en een orchideefarm bezocht.

Het is werkelijk waar een hele aparte ervaring om in deze afgelegen dorpjes tussen die mensen te lopen om te zien hoor ze daar leven met ongelooflijk weinig. De Big Ears en de Longnecks zijn echter wel een hele attractie. Bij heb moet je dan ook betalen om hun dorpje in te mogen (hier leven ze van). Het is ook echt net aapjes kijken in de dierentuin. Het is wel heel bijzonder om deze mensen te zien met al die ringen om hun nek, ik moet er niet aan denken.

Einde van de middag zijn we weer afgezet bij ons guesthouse en hebben we nog even wat boodschapjes gedaan. Wat wel jammer is, is dat mn kies nog steeds wat zeurt. We zijn na het doen van boodschappen dan ook nog even langs de apotheek gegaan om een antibiotica kuurtje te halen (kan hier zonder recept)

Laughing
, waarvoor ik € 3,00 diende te betalen. Je zal net zien dat ik er nu eigenlijk ook niet echt last van heb, dus ik wacht nog wel even af voordat ik begin. Ik heb het ook eigenlijk meer gekocht voor het geval dat. Morgen gaan we 3 dagen de rimboe in dus is het een prettig idee iets bij je te hebben.

We gaan nu nog even eten en als we terugkomen zal ik nog wat foto's plaatsen. Donderdag komen we terug van de trekking en zal ik weer een verhaaltje doen haha..

@mams: alles goed met mn kindjes?

Wink

Dag 2/3: Bangkok-Chiang Mai

Na in Bangkok nog wat highlights te hebben bekeken zijn we na een treinreis van 13 uur aangekomen in Chiang Mai. Het is echt een ongelooflijk verschil met Bangkok. De mensen zijn hier bijvoorbeeld een stuk vriendelijker en het is uiteraard een hele andere omgeving. Het vinden van ons verblijfsadres was echter nog wel een hele toestand. Bij het station vonden we vervoer naar onze guesthouse (de chauffeur wist het wel te vinden zei hij). We werden afgezet en een straat in gewezen. Helaas was onze guesthouse niet te vinden en werden we verwezen naar een straat een flink stuk verder, waar we het wederom niet vonden en weer een hele andere kant op werden gestuurd. Na flink wat kilometers te hebben gelopen (en dat met zo'n zwaar ding op je rug) hebben we het uiteindelijk gevonden. We zitten hier in een rustig zijstraatje met meerder guesthouses welke voornamelijk gericht zijn op backpackers. De rest van de dag doen we rustig aan.

Morgen hopen we een dagexcursie te gaan doen naar verschillende bergstammen waaronder de longnecks en bigears. De dag daarom gaan we een jungeltrekking doen van 3 dagen/2 nachten. Verder ben ik zeker van plan een bezoek te brengen aan de night market die hier iedere avond gehouden wordt.

Tot morgen!!

Dag 1: Daar zijn we dan..

Na een lange zit in het vliegtuig (welke overigens geen goed heeft gedaan voor m'n maag door de turbulentie) zijn we dan eindelijk in Thailand en wel in Bangkok. Het vliegveld waarop wel landen is behoorlijk groot en mooi. Als eerste gaan we op weg naar de douane om vervolgens onze tassen te halen. Vervolgens lopen we richting de uitgang om op zoek te gaan naar een taxi die ons naar het hotel kan brengen. Alvorens dit te doen, dient aart eerst nog even toe te geven aan zijn verslaving (roken) J. Vervolgens regelen we een taxi die ons naar het hotel zal brengen (waarbij we uiteraard te veel hebben betaald J). De wegen zijn behoorlijk druk!! Over een ritje die qua afstand niet zo heel ver is, doen we zeker een uur. We gaf het ons de gelegenheid om wat indrukken op te doen. Mijn eerste was, dat ik never en te nimmer met ons lieve autootje hiertussen wil rijden. Het verkeer is namelijk echt een chaos. Iedereen doet waar hij of zij zin in heeft, als er al verkeersregels zijn, worden die zeker niet nageleefd, ook niet door de politie. Verder zien we grote verschillen tussen arm en rijk. Mooie huizen/villa's tegenover sloppenwijken.

In het hotel checken we in en gaan naar onze kamer om onszelf om te kleden en op te frissen. We besluiten om nog naar buiten te gaan naar de markt die (volgens de taxichauffeur) dagelijks gehouden wordt in de straten rondom/nabij ons hotel. Er wordt voornamelijk voedsel verkocht, er hangt dan ook een behoorlijke etenslucht. Toeristen hebben we er eigenlijk niet gezien. Waarschijnlijk kopen locals hier hun avondeten. We hebben niet echt veel trek (en ik zeker niet na wat ik daar allemaal zag) en gaan naar een mini supermarkt en kopen daar water en een broodje. Ook koopt aart sigaretten voor een betere prijs dan in Nederland (nog geen €2,00).

We waren zo moe dat wel eigenlijk al vrij vroeg in slaap zijn gevallen. Om het moment dat ik dit typ is het net 5 uur in de ochtend. Ik ben vannacht tig keer wakker geworden, boekje gelezen etc L. Heb daarom net maar besloten om er al maar uit te gaan. Aart ligt nog lekker op één oor en die is ook niet wakker geweest (ik ben jaloers).

Vandaag gaan we na het ontbijt met de tuktuk naar het koninklijk paleis. Begin van de avond hopen we op de trein te stappen naar Chiang Mai, spannend !!!

We hopen zsm ook foto's te plaatsen.

@ iedereen: Bedankt voor de waarschuwing, we hadden er hier nog niets van gehoord. We gaan vandaag weg uit Bangkok, dus dat scheelt. De plaatsen die jij noemt janny gaan we niet heen gelukkig.

Aftellen!!

Het is alweer even geleden, maar hier weer een berichtje van ons. Inmiddels is het aftellen echt begonnen. a.s. donderdag hopen we te vertrekken. De tassen hebben we al zo goed als ingepakt, dus wat rest is de hondjes naar hun verblijfadres brengen en een ''bezem door het huis''